Fékdob festés

A.G.S.: Fékdob festése

Mivel szép új, ritka küllős felniket vettem, ezért marha hülyén mutatott mögöttük a rozsdás fékdob. Persze, tudom! Tárcsát kell oda rakni! De addig is fessük le, hadd mutasson!

Leszedtem a dobokat (amik egyébként 2 éve még vadi újak voltak) és ráírtam belülre, 2 helyre is, melyik oldalon voltak. Ez fontos, ha nem új dobokat teszünk vissza!

Drótkorong, mindenki barátja, kivéve a rozsdát és a mocskot, tehát nekiestem a fékdobnak, és a külső részét szépen lepuccoltam. Látszik a különbség?

Előkészítettem a felszerelés egy részét, vagyis SzuperEvipass-t. Ami valójában egy rozsdamaró és átalakító anyag. Én speciel ezt használtam, de más márka is éppúgy megteszi!


Miután bekented vele szépen a dob külső és CSAK A KÜLSŐ részét, pár óra elteltével az anyag hatására fehér elszíneződés jelenik meg. Na ez volt valamikor a rozsda. Műanyag kefével finoman le kell róla dörzsölni.
Én egészen addig folytattam a bekenést-várakozást és műanyag kefés dörzsölést, amíg a képen a bal oldali állapotot el nem érte. Kb. 4-szer 5-ször ismételtem meg a folyamatot, és kb. 3-4 óránként. Ekkor már semmi rozsda nem maradt, kezdődhetett a festés.

Nekem mániám a festés előkészítésnél, hogy mosogatószerrel, vagy nitróhigitóval zsírtalanítok/portalanítok. Mosogatószer mindig van a háznál, jó zsíroldó, vizet meg jól le kell utána törölni puha ronggyal.

Én Motip féknyereg festéket használtam, (2600 Ft- körül meg lehet kapni a nagyot, elég 2 dobra) de szerintem bármilyen hőálló festéket lehet használni, kivéve a magas hőállóságút, mert azt a nagy hő égeti rá, ami a kipuffnál, meg a kályhánál van, de a fékdobnál nem hiszem.

1 nap száradás után visszaszerelés (a belső részre felírt oldalra!) aztán gyönyörködés, majd kegyetlen használat!

Jó festegetést!

Megjegyzések